epuap logo

BIP

E-geodezja – urząd w Twoim domu

Coraz więcej spraw urzędowych z zakresu geodezji i kartografii można realizować na odległość, bez konieczności odwiedzania siedziby urzędu, przez siedem dni w tygodniu i to przez całą dobę.

Nieodpłatna pomoc prawna

Obecnie, na terenie powiatu działają cztery punkty, w których mieszkańcy nieodpłatnie mogą skorzystać z porad prawnych
SPRAWDŹ

Powiat Świdnicki - wschód możliwości

Przyjedź i przekonaj się, że powiat świdnicki to doskonałe miejsce do pracy i życia

SPRAWDŹ

NOWE PRZEPISY

Nowe przepisy przewidują automatyczne wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdu, którego właściciele nie dokonywali okresowego badania technicznego oraz nie ubezpieczali, w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdów, na okres co najmniej 10 lat.
SPRAWDŹ

Ze Świdnika do Łęcznej

uruchomione zostało nowe połączenie autobusowe ze stolicy powiatu świdnickiego. Komunikacją możemy teraz dotrzeć do Łęcznej.
SPRAWDŹ ROZKŁAD

Podstawy prawne:
art. 38 a, 38 b i 38 c Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1445.).

Zadania komisji:
1. ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2. opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3. przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4. opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania  z  zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5. opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
6. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
7. opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
8. wspieranie działań powiatowych służb, inspekcji i straży, organizacji pozarządowych i innych jednostek organizacyjnych na rzecz poprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie Powiatu Świdnickiego.

W skład komisji wchodzą:
1. starosta jako przewodniczący komisji,
2. dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu,
3. trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
4. dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji.
W pracach komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego.
Starosta może powołać do udziału w pracach komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. W pracach komisji uczestniczą oni z głosem doradczym.
Kadencja Komisji trwa 3 lata.

Do prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku z głosem doradczym Przewodniczący może doraźnie zaprosić funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.

Pogoda dla powiatu