epuap logo

BIP

E-geodezja – urząd w Twoim domu

Coraz więcej spraw urzędowych z zakresu geodezji i kartografii można realizować na odległość, bez konieczności odwiedzania siedziby urzędu, przez siedem dni w tygodniu i to przez całą dobę.

Nieodpłatna pomoc prawna

Obecnie, na terenie powiatu działają cztery punkty, w których mieszkańcy nieodpłatnie mogą skorzystać z porad prawnych
SPRAWDŹ

Powiat Świdnicki - wschód możliwości

Przyjedź i przekonaj się, że powiat świdnicki to doskonałe miejsce do pracy i życia

SPRAWDŹ

NOWE PRZEPISY

Nowe przepisy przewidują automatyczne wygaszenie decyzji o rejestracji pojazdu, którego właściciele nie dokonywali okresowego badania technicznego oraz nie ubezpieczali, w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdów, na okres co najmniej 10 lat.
SPRAWDŹ

Ze Świdnika do Łęcznej

uruchomione zostało nowe połączenie autobusowe ze stolicy powiatu świdnickiego. Komunikacją możemy teraz dotrzeć do Łęcznej.
SPRAWDŹ ROZKŁAD

Realizacja projektu „Bezpieczne przejścia dla pieszych w powiecie świdnickim” w kontekście kierunków i założeń programu, poprzez modernizację przejść dla pieszych oraz działania edukacyjne przyczyni się do osiągnięcia celu głównego programu, jakim jest wspieranie działań na rzecz bezpieczeństwa społeczności lokalnych.

Zgodnie z celem szczegółowym nr 2 Programu „Bezpieczne przejścia dla pieszych”, projekt zakłada realizację przedsięwzięcia mającego na celu poprawę infrastruktury bezpieczeństwa pieszych w ruchu drogowym poprzez modernizację przejść dla pieszych w miejscowości Świdnik, Oleśniki, Krzesimów znajdujących się w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu pieszych w pobliżu szkół, kościołów oraz innych miejsc użyteczności publicznej. Modernizacja obejmuje m. in. montaż oświetlenia, oznakowanie pionowe, poziome, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu na każdym przejściu. Ponadto projekt przewiduje działania edukacyjno-profilaktyczne mające na celu uświadamianie uczestników ruchu drogowego o prawidłowym zachowaniu się na przejściach dla pieszych i w ich okolicach oraz o zasadach udzielania pierwszej pomocy poprzez prelekcje w szkołach, przy których zlokalizowane są przejścia dla pieszych.

Produkty projektu:

- wykonanie modernizacji przejść dla pieszych zwiększających bezpieczeństwo

- przeprowadzenie prelekcji dla dzieci i młodzieży przez Policję i Straż Pożarną

Rezultaty projektu:

  1. Poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez modernizację przejść dla pieszych, dzięki której piesi zostaną uwidocznieni (doświetlenie przejść), kierowcy będą odpowiednio wcześniej ostrzegani o zbliżaniu się do przejścia (kocie oczka, znaki aktywne, biało-czerwone pasy).
  2. Wzrost poczucia bezpieczeństwa na modernizowanych przejściach dla pieszych dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym zwiększającym bezpieczeństwo pieszych.
  3. Wzrost świadomości w zakresie bezpiecznego poruszania się w okolicy i na przejściu dla pieszych dzięki działaniom edukacyjnym w szkołach i działaniach informacyjnych w Internecie i prasie lokalnej.
  4. Wzrost świadomości w zakresie udzielania pierwszej pomocy w przypadku udziału w wypadku komunikacyjnym dzięki działaniom edukacyjnym w szkołach.
  5. Ograniczenie liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych z udziałem pieszych (wypadki, kolizje, wtargnięcia, potrącenia) dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym zwiększającym bezpieczeństwo pieszych.
  6. Efektywne wykorzystywanie nowych możliwości technicznych w zakresie poprawy bezpieczeństwa pieszych (inteligentny system aktywnego przejścia dla pieszych informujący kierowcę o osobie znajdującej się na przejściu dla pieszych, latarnie fotowoltaiczne).
  7. Wypracowanie wśród kierowców nawyku zwalniania przed przejściami dla pieszych – dzięki rozwiązaniom sprzyjającym wczesnemu ostrzeganiu kierowcy o zbliżaniu się do przejścia.
  8. Zwiększenie współpracy na szczeblu lokalnym w zakresie poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym – poprzez zawiązanie partnerstwa pomiędzy Powiatem Świdnickim w Świdniku, Policją, Strażą Pożarną oraz szkołami w celu realizacji działań edukacyjno-prewencyjnych dotyczących zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz udzielania pierwszej pomocy.

Zadanie zrealizowano w ramach rządowego Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka.

Lp. Nr drogi

Klasa

drogi

Nazwa drogi

Kilometraż

(w granicach powiatu)

Twarde

km

Gruntowe

km

1. 1812 L L Trawniki-Ewopole 0+000-2+696 1,390 1,306
2. 1813 L L Oleśniki-Wola Kańska 0+000-2+700 1,300 1,400
3. 2018 L L Trębaczów-Krzesimów 2+000-4+700 0,830 1,870
4. 2019 L L Trębaczów-Józefów-Krzesimów 2+000-5+900 2,360 1,540
5. 2020 L Z Lublin-Mełgiew-Zakrzów 4+852-17+044 12,192 --
6. 2021 L Z Mełgiew-Kajetanówka 0+000-5+150 5,150 --
7. 2022 L L Zalesie-Brzeziczki 5+180-10+010 4,830 --
8. 2023 L L Mełgiew-Milejów 0+000-6+722 6,722 --
9. 2026 L L Łysołaje-Pełczyn 0+383-4+628 4,245 --
10. 2028 L L Ostrówek-Białka-Dorohucza 10+377-12+400 2,023 --
11. 2100 L L Łuszczów-Janowice-Trzeszkowice 3+554-8+011 4,457 --
12. 2101 L L Wólka Lub.-Świdnik D.-Janowice 7+495-10+701 3,206 --
13. 2102 L

G

G

Z

L

L

al. Lotników Polskich 0+000-2+107 2,107 --
ul. Racławicka 2+107-3+338 1,231 --
ul. Kosynierów 3+338-4+086 0,748 --
ul. Chemiczna 4+086-4+602 0,516 --
Świdnik-Franciszków (część pozamiejska) 4+602-6+595 1,993 --
RAZEM: 0+000-6+595 6,595 --
14. 2103 L L ul. Krępiecka 0+000-1+218 1,218 --
Świdnik-Krępiec (część pozamiejska) 1+218-2+608 1,390 --
RAZEM: 0+000-2+608 2,608 --
15. 2104 L L Minkowice-Krępiec 0+000-5+525 5,525 --
16. 2105 L L Krępiec-Minkowice 0+000-3+420 3,420 --
17. 2106 L L Minkowice-Wierzchowiska 0+000-5+481 5,481 --
18. 2107 L L Kliny-Wierzchowiska 7+883-11+600 2,064 1,653
19. 2108 L Z Lublin-Kalinówka 152+353-153+507 1,154 --
20. 2109 L L Wilczopole-Bystrzejowice 3+242-8+660 5,418 --
21. 2110 L L Bystrzejowice-Chmiel 0+000-10+056 7,206 2,850
22. 2111 L L Kawęczyn-Kozice-Policzyzna 0+000- 6+666 5,612 1,054
23. 2112 L L Kębłów Stary-Majdan Kozicki 0+000-9+070 0,670 8,400
24. 2113 L L Mełgiew-Piaski 0+000-11+000 11,000 --
25. 2114 L L Kol.Piotrków-Wygnanowice 10+341-14+748 4,407 --
26. 2115 L L Piaski-Gardzienice 0+000-6+300 2,000 4,300
27. 2116 L L Gardzienice-Suchodoły 0+000-4+307 4,307 --
28. 2117 L L Młodziejów-Klimusin-Stryjno 0+000-9+065 9,065 --
29. 2118 L L Biskupice-Fajsławice 0+000-4+600 2,260 2,340
30. 2119 L L Biskupice-Trawniki 0+000-4+100 4,100 --
31. 2120 L L Pełczyn-Trawniki-Kol.Dobryniów 0+000-9+782 9,782 --
32. 2121 L L Fajsławice-Oleśniki 2+950-5+780 2,830 --
33. 2122 L L Rybczewice-Marysin 0+000-3+170 3,170 --
34. 2123 L L Stryjno-Żuków-Krzczonów 0+000-3+870 3,870 --
35. 2124 L L Policzyzna-Pustelnik 2+0,32-3+282 -- 1,250
36. 2125 L L Krzczonów-Rybczewice 6+625-9+500 -- 2,875
37. 2126 L L Częstoborowice-Orchowiec 0+000-5+750 5,750 --
38. 2127 L L Siedliska-Marysin-Izdebno 4+950-7+800 2,850 --
39. 2128 L L Pilaszkowice-Zygmuntów 0+000-4+653 4,653 --
40. 2129 L D Dąbie-Giełczew 0+000-1+587 -- 1,587
41. 2130 L L Chodyłówka-Pilaszkowice 0+000-4+100 4,100 --
42. 2131 L

G

Z

Z

al. Lotników Polskich 0+000-1+218 1,218 --
ul. Łyżwiarska 1+218-1+365 0,147 --
ul. Sportowa 1+365-1+604 0,239 --
RAZEM: 0+000-1+604 1,604 --
43. 2132 L Z ul. Gen. Maczka 0+000-0+468 0,468 --
44. 2133 L Z ul. Armii Krajowej 0+000-0+811 0,811 --
45. 2134 L Z ul. Kusocińskiego 0+000-0+660 0,660 --
Krępiec – ul. Kusocińskiego (część pozamiejska) 0+660-2+360 -- 1,700
46. 2135 L L ul. Dworcowa 0+000-1+000 1,000 --
SUMA: 173,145 34,125

RAZEM: 207,270km

Stan na dzień 1.01.2015 r.

kliknij aby powiększyć

Pogoda dla powiatu