Powiat Świdnicki informuje, że zostały rozpoczęte prace związane z usuwaniem pokryć dachowych z płyt azbestowo-cementowych i usuwaniem odpadów zawierających azbest magazynowanych na posesjach. Są one wykonywane w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla terenu Powiatu Świdnickiego”.
Program realizowany jest przez powiat corocznie, nieprzerwanie od 2008 roku. Koszty związane z realizacją zadania zostaną w 100% pokryte ze środków budżetu powiatu przeznaczonych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną.
W wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego w ramach udzielania zamówień publicznych, na wykonawcę zadania została wybrana firma:
Prywatne Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe „WAGRA” Wacław Ostrowski,
Wyżnica Kol. 94, 23-251 Dzierzkowice
tel. 694 489 833, 664 473 690, 81 825 20 11
Zgodnie z zawartą umową, wykonawca odpowiada za demontaż pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo cementowych i odbiór odpadów zawierających azbest przechowywanych przez właścicieli na posesjach, a także załadunek, transport i zdeponowanie tych odpadów na właściwym składowisku w celu ich unieszkodliwienia.
Prace związane z realizacją programu potrwają nie dłużej niż do 27 września br.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji prac związanych z usuwaniem azbestu oraz składania wniosków na rok następny można uzyskać kontaktując się telefonicznie z Wydziałem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Świdniku, tel.: (81) 4687087, 4687063.