Przypominamy, że zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Sprawiedliwości, Starostwo Powiatowe w Świdniku podjęło decyzję o zmianach w świadczeniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
Od 1 kwietnia 2020 roku, aż do odwołania tego typu świadczenia będą pełnione wyłącznie poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy. Sytuacja ma związek z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374).
Takim samym działaniom poddane są usługi świadczone przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Poniżej podajemy numery kontaktowe oraz załącznik w postaci wniosku, który należy wypełnić przed uzyskaniem porady prawnej na odległość i wysłać go drogą mailową.
Pełny komunikat Ministerstwa Sprawiedliwości znajduje się pod tym linkiem: https://darmowapomocprawna.ms.gov.pl/pl/aktualnosci/news,14909,komunikat-w-zwiazku-z-zagrozeniem-covid-19.html
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
tel. 81 468 70 65
mail: grabowskim@powiatswidnik.pl
czynne: poniedziałek 12.00 – 17.00, wtorek – piątek 10.00 – 15.00
Porady prawne
tel. 508 247 177
mail: pomocprawna@oic.lublin.pl
czynne: poniedziałek 10.00 – 14.00, wtorek – piątek 8.00 – 12.00