Powiat Świdnicki informuje, że zostały rozpoczęte prace, związane z usuwaniem pokryć dachowych z płyt azbestowo-cementowych i usuwaniem odpadów zawierających azbest magazynowanych na posesjach.
Wykonywane są w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla terenu Powiatu Świdnickiego”. Program realizowany jest przez powiat corocznie, nieprzerwanie od 2008 roku. Koszty związane z realizacją zadania zostaną pokryte z dotacji udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie oraz ze środków budżetu powiatu, przeznaczonych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną.
W wyniku przeprowadzonego postępowania, w ramach zamówienia publicznego, na wykonawcę zadania została wybrana firma:
DELTA Tomasz Wejman
24-130 Końskowola, ul. Kurowska 118, tel. (81) 88 16 900
Zgodnie z zawartą umową, wykonawca odpowiada za demontaż pokryć dachowych, wykonanych z płyt azbestowo - cementowych i odbiór odpadów zawierających azbest, przechowywanych przez właścicieli na posesjach, a także załadunek, transport i zdeponowanie tych odpadów na właściwym składowisku, w celu ich unieszkodliwienia.
Prace związane z realizacją programu potrwają nie dłużej niż do 31 sierpnia 2020 r.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji prac związanych z usuwaniem azbestu oraz składania wniosków na rok następny można uzyskać kontaktując się telefonicznie z Wydziałem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Świdniku, tel. (81) 468 70 87, 468 70 63.
Zadanie realizowane jest dzięki współfinansowaniu:
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie