Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Świdniku

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Świdniku

poradnia swidnik

ul. C.K.Norwida 2a
21 - 040 Świdnik

tel. 81 751 52 36


info@poradnia.swidnik.pl
www.poradnia.swidnik.pl

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Świdniku działa od 1967 r. Celem Poradni jest zapewnienie specjalistycznej pomocy dzieciom, nauczycielom, rodzicom w tworzeniu warunków wspomagania dziecka w zakresie rozwoju, wychowania i kształcenia. Naszą opieką obejmujemy dzieci i młodzież w wieku 0 – 18 lat zamieszkującą na terenie Powiatu Świdnickiego.
Korzystanie z usług poradni jest nieodpłatne.
Poradnia przyjmuje dzieci i młodzież zgłoszone na wniosek rodziców lub opiekunów po wypełnieniu karty zgłoszenia dostępnej w poradni bądź na stronie internetowej placówki.

Prowadzimy:

  • badania diagnostyczne psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne
  • badania i ocenę rozwoju psychoruchowego oraz funkcjonowania intelektualnego i emocjonalno-społecznego
  • badania oceny dojrzałości szkolnej
  • badania predyspozycji edukacyjno-zawodowych (gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna)
  • zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku 2 – 6 lat ułatwiające start szkolny
  • terapię logopedyczną
  • terapię psychologiczną
  • terapię rodzin
  • szkołę dla rodziców
  • terapię pedagogiczną dla uczniów z trudnościami w nauce szkolnej
  • zajęcia dla uczniów z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
  • grupy wsparcia dla rodziców, uczniów, nauczycieli
  • psychoedukację i poradnictwo dla rodziców i nauczycieli
  • zajęcia aktywizujące wybór zawodu
  • terapię biofeedback dla dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
  • wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w wieku 0 – 6 lat
  • mediacje w sytuacjach konfliktowych

Poradnia wydaje orzeczenia do:

  • kształcenia specjalnego dla uczniów niepełnosprawnych:
    • niesłyszących i słabosłyszących
    • niewidomych i słabowidzących
    • z niepełnosprawnością ruchową
    • z upośledzeniem umysłowym
    • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
    • z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
  • nauczania indywidualnego dla uczniów, którym stan zdrowia znacznie utrudnia lub uniemożliwia uczęszczanie do szkoły.